متخصص درمان بیماری های نشیمنگاهی

بواسیر
درمان بواسیر شماره های تماس
021 88 78 75 77
021 88 78 75 78
0902 600 60 64



درمان بواسیر
آدرس مطب درمان بواسیر
خیابان جردن بعد از تقاطع میرداماد ابتدای خیابان سرو پلاک 2 طبقه 2 واحد 11




تب کریمه کنگو

مردم اردبیل به دلیل داشتن امار بالای اشتغال در دامداری بیشتر در معرض تهدید بیماری های مشترک دام و انسان از جمله تب کریمه کنگو هستند .این بیماری از حیوان به انسان منتقل و فرد مبتلا به ان به سختی درمان می شود که کارشناسان احتمال ابتلا به ان را در استان اردبیل بالا می دانند . بر اساس گزارش مسئولان ، طی روزهای اخیر 2 بیمار مبتلا به بیماری کریمه کنگو در استان شناسایی شده اند که یکی از انها فوت کرده است بیماری ای که با تب ناگهانی ، ضعف، درد شدید در ناحیه پشت و کمر ظاهر می شود و ممکن است موجب خونریزی در لثه و بینی شود و در موارد شدید منجر به مرگ شود بنا به اعلام مراکز بهداشتی و درمانی این بیماری تنها از طریق ازمایش خون قابل شناسایی و تشخیص است.

علائم و مراقبت ها برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو

بیماری تب کریمه کنگو یک نوع بیماری مشترک انسان و دام است که از طریق گزش کنه به حیوانات منتقل می شود و انها را بیمار می کند اما علائمی در حیوان ایجاد نممی کند که باعث تشخیص شود .ظاهر حیوان کاملا طبیعی است و این تشخیص بیماری را سخت می کند و نیاز به متخصص دارد .

در صورت مشاهده کنه در بدن حیوان باید از کشتن با فشار و له کردن ان روی پوست یا جدا کردن ان با دست خودداری شود

 و اگر کسی در ارتباط با دام و گوشت تازه قرار دارد از بسته حفاظت فردی مانند دستکش و عینک هنگام تماس با دام و گوشت تازه استفاده کند .

اگر بعد از گزش و مشاهده کنه روی پوست علائمی چون تب به همراه درد عضلات ، خارش ، خونریزی های زیر پوستی و مخاط و استفراغ خونی یا ادرار خونی مشاهده شد هرچه سریع تر به نزدیک ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه شود .



تماس با کلینیک